THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Sunday, April 5, 2009

DiMaNaKaH SiLaPkU

Hari ini, hari ulang tahun kelahiranku...aku berasa tidak sabar untuk meraikan bersama orang yang paling aku sayangi...Sepanjang hari hujan tanpa henti-henti...rupa-rupanya ia menandakan kesedihan yang bakal kuterima...Aku meraikan bersama sidia...sedang asyik kami menjamu selera, tiba-tiba segerombolan pelajar datang meraikan jamuan juga di tempat kami meraikan ulang tahun itu...Sidia tiba-tiba menjadi tidak ketentuan...katanya ada dalam kalangan mereka merupakan sahabatnya...belum pun habis makan, tiba-tiba sidia minta diri hendak mencuci tangan...aku biarkan...agak lama juga aku menunggu tapi sidia tak muncul-muncul...aku mula terfikir, kenapa dan mengapa ia berlaku...aku memberikan sms kepadanya..jawapan yang kuterima katanya dia ingin berehat sebentar...dia duduk agak jauh dari tempat dudukku..

Aku mula hilang sabar, mana tidaknya, sampai hati dia meninggalkan aku dalam masa yang agak lama sedangkan aku makan sendirian.. aku faham jika dia malu sekiranya sahabatnya melihat kami...dan mungkin juga untuk menjaga reputasinya di sini...tapi adakah salah sekiranya kami makan bersama...HANYA MAKAN BERSAMA...SALAHKAH..kenapa mesti nak malu...

Ia aku sedar mungkin dia malu sebab diri aku tidak sehebat mana jika dibandingkan dengan kaum wanita yang ada di dalam kalangan sahabatnya itu...aku juga tidak secantik mana jika dibandingkan dengan wanita yang ada di situ...tapi aku nak dia tahu...kenapa mesti nak malu...bukan ada perkara yang mencurigakan yang kami lakukan...aku juga insan biasa yang punyai perasaan dan naluri kewanitaan...


Dalam kalangan mereka pun aku rasa, bukan baik sangat...mereka pun manusia biasa yang ada naluri dan keinginan..so, kenapa mesti nak masuk campur hal-hal peribadi orang lain...

Memang tidak dapat kunafikan lagi...pada ketika itu, hanya tuhan yang tahu, betapa kecewanya dan hancurnya hatiku....orang yang paling aku percayaai dan sayangi melakukan sedemikian terhadapku...kenapa selama ini tidak diluahkan kekurangan yang ada pada diriku...sehingga malu jika bersama aku ketika sehabat-sahabatnya ada...aku terus meminta pelayan membungkus makanan yang tidak mampu untuk aku jamah lagi...aku kecewa diperlakukan sedemikian..
Bayangkanlah...semester ini merupakan semester akhir aku dapat menyambut hari kelahiran dengan orang yang aku sayangi...tahun depan belum tentu dapat bersama kerana masing-masing dah bawa arah tujuan masing-masing...tak tau bila boleh meraikannya...bila boleh bertemu semula....bayangkanlah perasaanku ketika itu...

Aku mengharapkan hari ini hari yang penuh bererti buat kami...tapi tidak...aku cuma mengharapkan secebis kasih sayang dan perhatian lebih-lebih lagi di hari bersejarah ini...bukan pemberian duniawi...sudahlah, aku tak boleh nak meneruskan coretan ini...hatiku sangat-sangat terluka ketika ini..Namun terima kasih kuucapkan buatnya kerana sudi luangkan masa yang amat berharga buatku..

0 comments: